Ćwiczenia chroniące stawy

W przeciwieństwie do długich, wyczerpujących ćwiczeń mniej intensywna aktywność fizyczna może zapobiegać zwyrodnieniom stawów oraz wzmacniać ich odporność.

Zwyrodnienia stawów to uszkodzenie chrząstki stawowej, którego objawami są silny ból, sztywność oraz obrzęk. Aby tego uniknąć chcemy zaprezentować Państwu proste i szybkie ćwiczenia wspomagające pracę stawów.

  • Staw kolanowy: siedząc na krześle, stopy trzymać swobodnie zwieszone. Naprzemiennie powoli wyprostować kolano prawej i lewej nogi, a następnie luźno opuścić nogę w dół.
  • Staw barkowy: stojąc lub siedząc na krześle, ramiona trzymać swobodnie zwieszone wzdłuż tułowia. Powoli unosić barki w kierunku uszu a następnie opuszczać w dół.
  • Staw biodrowy: stojąc, podnosić naprzemiennie wyprostowane w kolanach nogi i zataczać nimi obszerne koła.
  • Staw łokciowy: siedząc na krześle położyć przedramię na stole otwartą dłonią ku górze. Odwracać dłoń grzbietem do góry i powracać do pozycji wyjściowej.

Każde ćwiczenie powtórz ok. 10 razy. Dla uzyskania lepszych efektów trening warto poprzedzić rozgrzaniem aparatu ruchowego np. przy pomocy Końskiej Maści Rozgrzewającej

Uwaga! Regularne ćwiczenia to zaledwie jedna trzecia sukcesu. Należy łączyć je z odpowiednią suplementacją oraz zbilansowaną dietą zawierającą niezbędne składniki odżywcze!

Pudełko suplementu diety Arthrorevital
herbamedicus.pl